Sources Select Resources




Frank Withers, editor of the Woodstock, N.B., Bugle, has been elected chairman of the Media Club of Canada's New Brunswick branch.

*    *    *

Spring will see the birth of an new outlet for Atlantic writers. Freelancer Harry Bruce is turning publisher and will start a new magazine to be called Atlantic Insight.

*    *    *

Ron England has been named ME of the Summerside, P.E.I, Journal-Pioneer. England has been in the daily's newsroom since 1961.



Still without a publisher since Claude Ryan left last year, Le Devoir has made a few changes: editor-in-chief Michel Roy has named Jean Francoeur news editor and Lise Bissonnette op/ed page editor.

*    *    *

In the wake of last year's prolonged strike, Radio-Québec is planning to include more news and analysis in its programming. Plans include a weekly talkshow, hosted by Keith Spicer, which will deal with political, social and cultural issues.

*    *    *

The Montreal Star returned to the stands Feb. 12 after striking employees ratified a new contract giving them increases over three years amounting to about 33 per cent.

The paper's reappearance has been marked by a fierce battle for circulation between the Star and Montreal's other English-language daily, The Gazette. The Star, an afternoon paper, has started publishing a morning edition to compete with The Gazette and the Gazette has taken aim at the Star with an afternoon edition.

*    *    *

The Quebec Press Council has criticized the magazine Ici-Québec for publishing articles on the Middle East which the council found to be anti-Jewish.



The Clarion, Toronto's newspaper for social change, is going to a biweekly publishing schedule. The tabloid has been a monthly.

*    *    *

Reporters Dennis Hanagan and Sara-Jane Boargon have joined The Toronto Sun. Hanagan comes to the tabloid from the Niagara Falls Review and Bourgon arrives from the Etobicoke Guardian.

*    *    *

Québec City's Le Soleil has moved Richard Daignault to its Ottawa bureau.

*    *    *

Ottawa radio station CFGO has hired former local politician Pat Nicol as a municipal commentator.

*    *    *

Brian Curric, formerly a researcher for CBC-TV in Halifax, has been appointed editor of The Allison Herald, replacing Sheila Roberts.

*    *    *

Two Seneca College students, Janice Bell and Cathy Perry, who were charged with violating Ontario's Liquor Licence Act after they published a story in the college newspaper revealing they were able to easily obtain an age-of-majority card under false pretenses, were hired by The Toronto Sun for one-week internships. The charges against the two have been dropped.


The West

The Regina Leader-Post has launched a new news management structure: dual news editors, John Swan and Lin Moody will be sharing news editor duties on the desk, while the former news editor and veteran reporter Foster Barnstey returns to the agriculture beat after an absence of some years.

Former agriculture reporter Paul Brettle has been assigned to the legislative bureau. On the way in, he passed Bob Cheshire, who left the L-P legislative bureau for the lures of Winnipeg journalism, and recently assigned bureau chief Ed Owen, who went to the Ottawa Journal.

Back in the city room, Amanda Touche, who directed the community pages, has left.

*    *    *

The Church of Scientology has dropped a $l.l million lawsuit against Edmonton radio station CHED and its commentator, Eddie Keen. Two church missions were suing for defamation over a broadcast aired in June, 1976.

*    *    *

At radio station CJWW in Saskatoon, news director Dave Erickson has been replaced by Jack Sandberg. Part-time news reader Linda Thompson has also left the station.

*    *    *

At the Saskatoon Star-Phoenix, deskperson Joan Ramsay left for a desk job on The Winnipeg Tribune. Joe Rubin moved to the Winnipeg Free Press as a feature writer.



Brenda Dalglish has joined Goldstream Gazette, in Victoria, B.C., as a reporter. She replaces Abby Day, who has left the paper to freelance.

*    *    *

An our-of-court settlement has been reached in a libel action brought against The Vancouver Sun and columnist Allan Folheringham by Mary Southin, former head of the Law Society of British Columbia. Fotheringham and the Sun apologized in court for claiming that Southin had violated legal ethics by billing judge Les Bewley for representing him before the B.C. Judicial Council. It is not usual for a member of the bar who appears before the Council to be billed by counsel. Bewley had insisted on being billed.



U.K. publisher Lord Barnetson will retire as chairman of Reuters news agency in June. Barnetson will become chairman of Thames Television, a major producer of British commercial television.


Published in Content April 1979


Sources, 489 College Street, Suite 201, Toronto, ON M6G 1L9.
Phone: (416) 964-7799 FAX: (416) 964-8763

The Sources Directory     Include yourself in Sources     Mailing Lists and Databases

Media Names & Numbers     Sources Calendar     News Releases     Parliamentary Names & Numbers

Resources for Journalists, Reporters, Writers, Freelancers, Editors, and Researchers